ارزش – مقدار عینک آفتابی استاندارد خورشید

ارزش – مقدار: عینک آفتابی استاندارد خورشید زندگی آفتاب سبک زندگی مد و لباس راهنمای خرید و نگهداری

گت بلاگز عمومی مبارزه با خستگی روزانه در منزل یا محل کار

حتما شما هم تاكنون روزهای پرکار و مشغله زیادی را تجربه کرده و در نتیجه جهت هفته‌ ها و شاید ماه‌ ها  وقت داشتن مرخصی

مبارزه با خستگی روزانه در منزل یا محل کار

حتما شما هم تاكنون روزهای پرکار و مشغله زیادی را تجربه کرده و در نتیجه جهت هفته ها و شاید ماه ها  وقت داشتن مرخصی و رفتن به مسافرت را پیدا نکرده اید. کمبود خواب و استراحت، کار مداوم و استرس زیاد باعث ایجاد خستگی مزمن خواهد شد؛ ولی ناامید نباشید، راه هایی جهت مقابله با آن وجود دارد. ما در این مطلب از بی بی نیمز راه هایی را به شما معرفی می كنیم که کمک خواهند کرد صبح ها سرحال و شاداب در محل کارتان حاضر شوید.

مبارزه با خستگی روزانه در منزل یا محل کار

1) روی خوابتان تمرکز کنید

– داشتن خواب مناسب جهت رهایی از خستگی مزمن، مسئله ای بدیهی و اساسی هست؛ با این حال هنوز هم دانشمندان هر روزه این حقیقت را تکرار و تاکید می کنند كه «کم شدن خواب شب به سلامتی آسیب می رساند.»

– كم خوابی باعث بر هم خوردن ساعت بیولوژیک بدن شده است و باعث ایجاد اضافه وزن و چاقی و به وجود آمدن بیماری های قلبی و عروقی می شود. کمبود خواب شب، سیستم ایمنی بدن را ضعیف کرده و راه ورود ویروس ها و سایر امراض به بدن را هموار می کند. علاوه بر این، باعث ایجاد کسالت شده است و روز شما را خراب خواهد کرد.

حتما شما هم تاكنون روزهای پرکار و مشغله زیادی را تجربه کرده و در نتیجه جهت هفته‌ ها و شاید ماه‌ ها  وقت داشتن مرخصی

پس بهتر است جهت برطرف خستگی، با خواب کافی شروع کنید. قانونی کلی جهت تعیین میزان خواب هر فرد وجود ندارد و این خود شخص است که باید میزان خواب ایده آل خودش را محاسبه کند. همچنین باید ساعت مناسب هر فرد جهت خواب هم در نظر گرفته شود. از مبارزه با خواب شب با تماشای تلویزیون یا مطالعه یک کتاب دست بکشید و در ساعتی که جهت خواب تعیین کرده اید، بخوابید. چنانچه می خواهید بخوابید ولی خواب به سراغتان نمی آید، می توانید از این موارد كمك بگیرید:

– دم نوش گیاهی دم کنید. ریحان، اسطوخودوس و بابونه از جمله گیاه های خواب آوری هستند که به وسیله طب سنتی به رسمیت آشنا شده است اند.

– می توانید پیش از خواب از تمرینات مدیتیشن بهره بگیرید. این تمرینات به ایجاد تمرکز و از بین رفتن استرس کمک خواهد کرد.

– استفاده از روغن هایی مانند روغن اسطوخودوس هم راه حلی دیگر جهت تجربه خوابی مناسب است به این صورت كه چند قطره از روغن یا عصاره اسطو خودوس را بر بالش یا لباس خوابتان بریزید.

در این باره زیاد بخوانید: ترفندهایی جهت بهتر و زیاد خوابیدن

مبارزه با خستگی روزانه در منزل یا محل کار

2) به صبحانه اهمیت بدهید

– انجام بعضی غلط های در ساعات اولیه بعد از بیدار شدن از خواب، موجب ایجاد کسالت در باقی روز خواهد شد. جهت جلوگیری از این اشتباهات، با نخستین وعده غذایی روز شروع کنید: صبحانه. بدن شما جهت چند ساعت هیچ غذایی دریافت نکرده است و باید انرژی مورد نیاز را به آن برگردانید. می توانید از یک وعده صبحانه مفصل جهت تغذیه و هیدراته کردن مجدد بدن استفاده کنید. پروتئین، میوه، شیر و نوشیدنی های گرم از جمله موادی هستند که باید در وعده صبحانه مصرف شوند بعد بهتر است این وعده را به بهانه کمبود وقت از دست ندهید. بدون مصرف صبحانه، احساس خستگی و ضعف در ساعات اولیه روز قطعا اتفاق خواهد افتاد. مصرف کربوهیدرات و استفاده از نان کامل، ماکارونی و غلات و حبوبات به تامین انرژی جهت سایر ساعات روز کمک می کند.

3) تحرک داشته باشید

حتما شما هم تاكنون روزهای پرکار و مشغله زیادی را تجربه کرده و در نتیجه جهت هفته‌ ها و شاید ماه‌ ها  وقت داشتن مرخصی

– هر چقدر بیش تر تحرک داشته باشید و فعالیت کنید، کمتر خسته خواهید شد .فعالیت و تحرک تا حد امکان، بسیار مهم و اساسی هست. ورزش هایی مانند دویدن، استفاده از دوچرخه ثابت و بوکس، باعث بالارفتن آدرنالین شده، ترشح اندرفین را زیاد کردن می دهند. با انجام مرتب تمرین های ورزشی علاوه بر کم شدن احساس خستگی، شاهد کم شدن استرس هم خواهید بود. علاوه بر این، ورزش با خستگی مزمن و شدید مبارزه کرده و به خواب شب نیز کمک می کند. البته باید توجه داشته باشید که جهت تامین انرژی روزانه تان احتیاجی به ساعت ها دویدن ندارید بلكه 10 دقیقه دویدن و انجام ورزش های هوازی پیش از شروع کار روزانه در تجربه روزی شاد و پرانرژی بافایده خواهد بود.

منبع: دکتر سلام

واژه های کلیدی: احساس خستگی | کمبود خواب | استفاده | صبحانه | روزانه | دویدن | انرژی | استرس

مبارزه با خستگی روزانه در منزل یا محل کار


دانلود فایل ها

نویسنده : blogzz