ارزش – مقدار عینک آفتابی استاندارد خورشید

ارزش – مقدار: عینک آفتابی استاندارد خورشید زندگی آفتاب سبک زندگی مد و لباس راهنمای خرید و نگهداری

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی به نیازهای مردم در سطح زندگی روزانه باید پاسخ داده شود / الهه کولایی

    ضمن برجسته سازی عنصر سیاسی در این تلاش ­ها، باید هشدار هم داد به کسانی که قدرت را در اختیار دارند و در پست های متفاوت قرار گرفته اند. باید آنها را متوجه حساسیت

    به نیازهای مردم در سطح زندگی روزانه باید پاسخ داده شود / الهه کولایی

    الهه کولایی: به نیازهای مردم در سطح زندگی روزانه باید پاسخ داده شود

    عبارات مهم : سیاسی

    ضمن برجسته سازی عنصر سیاسی در این تلاش ­ها، باید هشدار هم داد به کسانی که قدرت را در اختیار دارند و در پست های متفاوت قرار گرفته اند. باید آنها را متوجه حساسیت شرایط و اهمیت، ضرورت و خطیر بودن عنوان «پاسخ به مطالبات مردم» قرار داد؛ موضوع­ هایی که می توان در سطح دستگاه اجرایی به آن پاسخ داد و البته لازمه آن چشم پوشی از منافع جناحی، باندی و گروهی هست. این پرسشها پیش روی مردم قرار دارند. مردم آنها را نادیده نمی گیرند و همه را به عامل سیاسی تقلیل نمی دهند.

    عضو شورای هماهنگی مجمع زنان اصلاح طلب با تأکید بر اینکه نمی توان زمینه های اجتماعی چالش های سیاسی اخیر را نادیده گرفت، گفت: مخالفین سیاسی دولت تلاش می کنند بر شدت مطالبات مردم و طرح تقاضاهای غیرمعقول و غیرمنطقی بیفزایند تا بتوانند با تضعیف دولت به اهداف سیاسی خود دست یابند. البته واقعیت جامعه این است که مردم با نیازهایی رو به رو هستند که در سطح زندگی روزانه آنها باید تا حد قابل توجهی پاسخ داده شود.

    به نیازهای مردم در سطح زندگی روزانه باید پاسخ داده شود / الهه کولایی

    خانم دکتر! به نظر شما چه کسانی چالش های سیاسی اخیر را شروع کرده اند؟

    نمی توان اساس این بحث را صرفا یک مسأله سیاسی دانست؛ هرچند که رقبای سیاسی و مخالفان آقای روحانی حتما در این زمینه نقش تعیین کننده و اساسی دارند و از امکانات و ظرفیت­ هایی که در اختیار دارند، جهت تضعیف دولت اعتدال استفاده می­ کنند، ولی باید در نظر داشت که به هر حال مردم انتظارها و خواسته­ هایی را از دادن رأی به ایشان دنبال می ­کنند و در پی تحقق یافتن آن هستند.

    بدون شک با در نظر گرفتن دشواری­ های گوناگونی که کشور با آن رو به رو هست؛ به­ خاص در حوزه اقتصادی و فشارهای گوناگون بسیار سنگین و شدیدی که از حوزه اقتصاد بر مردم وارد می شود و بعضی از پرسشها حوزه های دیگر، از جمله حوزه­ های سیاسی و حتی اجتماعی، به لحاظ پاسخ دادن به خواسته­ ها و مطالبات مردم، این بحث پایه مردمی و واقعی هم دارد. باید توجه داشت که انتظار مردم، حرکت دولت در مسیری است که پاسخگوی نیازها و برطرف دشواری­ های گوناگون آنان باشد. در این زمینه ما شاهد کوتاهی های غیرقابل قبولی هستیم؛ در انتصابات و در به نمایش گذاشتن عزم دولت جهت ایجاد عوض کردن واقعی، با بهره ­گیری از ظرفیت­ های انسانی عظیمی که در جامعه وجود دارد، ایجاد شرایط مناسب جهت به کار گرفته شدن خیل عظیم دانش آموختگان بیکار، توصیه مهمی است که نمی توان از آن غفلت کرد.

    ضمن برجسته سازی عنصر سیاسی در این تلاش ­ها، باید هشدار هم داد به کسانی که قدرت را در اختیار دارند و در پست های متفاوت قرار گرفته اند. باید آنها را متوجه حساسیت

    در واقع باید وجه سیاسی این مسأله و طرح و انتشار شعار «پشیمان هستم» را به درستی مورد توجه قرار داد. نمی توان زمینه­ های اجتماعی آن را نادیده گرفت. جهت بسیاری از مردم مسایل عمیقی که ریشه در توسعه نیافتگی کشور دارد، چندان قابل قبول نیست. البته این وظیفه نخبگان است تا این نکات را جهت افکار عمومی روشن کنند که باید از تکرار حوادث تلخ شروع دهه هشتاد جلوگیری کرد. زمانی که نظریه عبور از خاتمی را مطرح کردند، جامعه کشور عزیزمان ایران شاهد بود که بعد از خاتمی و بعد از دوران اصلاحات بر سر این کشور چه آمد و چگونه بنیان­ های توسعه به طور همه جانبه نشانه قرار داده شد که امروز کشور نیازمند تلاشی همه جانبه و گسترده است تا بتواند بخشی از خسارت ­های وارد شده است را جبران کند.

    این تنها یک وجه مسأله است که باید روی آن بسیار تمرکز کرد. ولی از سوی دیگر صاحبان قدرت در دستگاه­ های اجرایی نباید فراموش کنند آیا مردم به آنها رأی داده­ اند؟ چه نیازهایی باید پاسخ داده شود تا مردم همچنان بر اراده و همراهی خود استوار بمانند. این غفلتی است که معمولا صندلی قدرت جهت همه افرادی که روی آن می نشینند، به همراه می آورد. در واقع این هشداری است که مقام های اجرایی در سطوح مختلف، اهمیت جایگاه خود و حساسیت قدرتی را که به دست آورده اند، بهتر درک کنند و با تمرکز بر منافع مردم، پاسخ به خواسته­ ها و نیازهای آنان را در اولویت قرار دهند.

    نباید این وجه مسأله در پرتو ملاحظات سیاسی نادیده گرفته شود. نمی توان صرفا با ارجاع دادن عنوان به کمپین­ ها و فشارهای سیاسی، ناکارآمدی ­ها و بی­ توجهی­ های صاحبان قدرت در پست های اجرایی را توجیه کرد.

    به نیازهای مردم در سطح زندگی روزانه باید پاسخ داده شود / الهه کولایی

    ضمن برجسته سازی عنصر سیاسی در این تلاش ­ها، باید به کسانی که قدرت را در اختیار دارند و در پست های متفاوت قرار گرفته اند، هشدار داد. باید آنها را متوجه حساسیت شرایط و اهمیت، ضرورت و خطیر بودن عنوان «پاسخ به مطالبات مردم» قرار داد؛ عنوان ­هایی که می توان در سطح دستگاه اجرایی به آن پاسخ داد و البته لازمه آن چشم پوشی از منافع جناحی، باندی و گروهی هست. این پرسشها پیش روی مردم قرار دارند. مردم آنها را نادیده نمی گیرند و همه را به عامل سیاسی تقلیل نمی دهند.

    بنابر این حتما باید مسأله را، ضمن آنکه در چارچوب رقابت­ های سیاسی حاکم بر کشور مورد ارزیابی قرار داد، که واقعی هم هست، ولی باید از سوی دیگر نقش کسانی را هم دید که قدرت سیاسی را در اختیار دارند و در رفتارهای خود به ضرورت­ های عوض کردن و پاسخ دادن به مطالبات برحق مردم کم توجه هستند. باید هشدار مورد نیاز را به آنها داد که فرصت­ ها بسیار سریع در حال گذار هستند. مردم همه اعمال و رفتارهای آنها را زیر نظارت قرار می دهند و بر اساس آن تصمیم می گیرند. مردم معیاری جز منافع خود، در رأی دادن به افراد و جناح­ های سیاسی ندارند؛ و این رخدادها هشداری است جهت همه کسانی که بخشی از قدرت اجرایی را در دست دارند تا جامعه ای که در آن بستر پوپولیسم کاملا مهیا هست، دوباره به دامن آن نغلتد.

    ضمن برجسته سازی عنصر سیاسی در این تلاش ­ها، باید هشدار هم داد به کسانی که قدرت را در اختیار دارند و در پست های متفاوت قرار گرفته اند. باید آنها را متوجه حساسیت

    تأکید شما روی مطالبات مردم بود. به نظر شما هنگامی که حدود سه ماه از شروع به کار این دولت گذشته، پیگیری کردن مطالبات سریع نیست؟

    بدون شک مخالفان سیاسی دولت تلاش می کنند از همه پرسشها و موانع گوناگونی که بخشی از آن حاصل سوء مدیریت­ خسارت ­بار هشت ساله پیش از دولت اعتدال هست، بهره­ برداری همه­ جانبه کنند. تردیدی در این مسأله نیست. آنها تلاش می کنند بر شدت مطالبات مردم و طرح تقاضاهای غیرمعقول و غیرمنطقی بیفزایند تا بتوانند با تضعیف دولت به اهداف سیاسی خود دست یابند.

    به نیازهای مردم در سطح زندگی روزانه باید پاسخ داده شود / الهه کولایی

    اما از طرف دیگر باید به این توصیه توجه کرد که مردم طالب عوض کردن در رفتارهای دولت هستند. انتصاب­ ها، گزینش­ ها، گزینش افرادی که عملکرد خوبی در پاسخ به مطالبات مردم نداشته­ اند و حتی حفظ چرخه­ های مدیریتی دوران هشت ساله قبل، پاسخ های نامناسبی به خواسته­ ها و مطالبات مردم هست. بنابر این دستگاه اجرایی باید این ضرورت ­ها و حساسیت ­ها را از نگاه خاص ­ای مورد توجه قرار دهد و مردم صرفا با توجه دادن به ملاحظات سیاسی در این زمینه، پاسخ دریافت نکنند.

    نکته بعدی این است که شما معتقدید جناح اصولگرا بخش سیاسی این بحث را دامن زده هست. این در حالی است که اصولگرایان هم می گویند، اصلاح طلبان جهت اینکه تقصیر عدم موفقیت های دولت را گردن نگیرند و بتوانند در مسابقه های سیاسی باقی بمانند، به این بحث ها دامن می زنند. نظر شما در این مورد چیست؟

    برای بسیاری از مردم، شدت پرسشها روزانه و حساسیت نیازهای اساسی روزانه مسائلی غیر قابل کتمان و چشم پوشی هست. در واقع باید به گونه ­ای واکنش‌ها شود که امید به عوض کردن و روند دگرگونی در جامعه روشن و مشخص باشد. جهت نمونه، در شرایطی که نیازهای اساسی روزانه مردم با دشواری تأمین می­ شود و دولت محدودیت­ های مالی در تأمین نیازهای مردم و حتی زیاد کردن قیمت ها را مطرح می کند، انتشار اخباری در مورد زیاد کردن بودجه نهادهای خاص و دستگاه­ هایی که با زندگی روزانه مردم ارتباط ندارند، می تواند پشت دولت را خالی کند. این چیزی نیست که به تبلیغات ربط داشته باشد. در واقع این مسأله که در لایحه بودجه تقدیمی دولت نیازهای اساسی کشور به درستی دیده نشده، نظر کارشناسان به درستی مورد توجه قرار نگرفته و استراتژی مناسبی در بودجه بندی اجرا نشده، اموری نیست که بتوان جامعه را صرفا با تقلیل دادن به پرسشها سیاسی توجیه کرد.

    بنابراین ضرورت توجه به ساز و کارهای قابل قبول جهت عوض کردن روندهای پیشین، نمی ­تواند قابل تقلیل دادن به پرسشها سیاسی صرف باشد. این اشتباهی است شاید در گذشته هم به نوعی صورت گرفت. واقعیت جامعه این است که مردم با نیازهایی رو به رو هستند که در سطح زندگی روزانه آنها باید تا حد قابل توجهی پاسخ داده شود. با توجه به فشارهای گوناگون روی مردم و خیل عظیم بیکاران کشور، آن هم از جمع دانش آموختگان، تخصیص این منابع به هزینه­ های غیرقابل قبول، می­ تواند به کم کردن اعتبار سیاسی دولت منجر شود و به آن ضربه بزند. باید نگاه واقع بینانه تری به این پرسشها داشت. نمی­ توان همه پرسشها را به سطح مسابقه سیاسی تقلیل نداد. این اشتباهی بزرگ و پر هزینه خواهد بود که مطالبات عینی و ملموس مردم در جامعه ­ای که بسیاری از آنها پاسخ داده نشده، همه را صرفا به پرسشها سیاسی انتقال و تقلیل داد.

    یعنی شما معتقدید که جناح اصولگرا جهت رسیدن به برنامه های انتخابات آینده وارد این بازی نشده است؟

    حتما و بدون تردید جریان مخالف دولت از این پرسشها بهره برداری می کند. اشاره کردم حتما جریان مخالف دولت از این مسأله به عنوان اهرمی جهت پیشبرد برنامه های سیاسی خود بهره برداری می­ کند. ولی شما ذات جامعه کشور عزیزمان ایران و نیازهای روزانه مردم را فراموش نکنید. اگر همه چیز به سطح سیاست انتقال پیدا کند، گفتم که نگرانی جدی در مورد بازگشت پوپولیسم مطرح می شود.

    تأکید شما روی جنبه اجتماعی قضیه هست. دولت باید در این زمینه چه کاری انجام دهد که بتواند مردم را قانع و راضی کند؟

    در شرایطی که مردم در تنگناهای شدید اقتصادی قرار گرفته ­اند و طبقه میانگین با فشارهای بسیار سنگینی رو به رو هست، دولت باید نشان دهد که بدنه دولت هم کمربند خود را سفت بسته و هزینه ­های عمومی و خاصه خرجی ­های صاحبان مقام­ ها در دولت را به شدت کنترل می­ کند؛ دولت باید نشان دهد که تلاش می کند با دقت تمام، دستگاه­ های مالی را مدیریت و حقوق ­ها را کنترل کند. دولت باید مانع دریافت درآمدهای غیرقابل قبول شود؛ در مقایسه با مردم که به فرمایش امام ولی نعمتان این نظام هستند، هنگامی که که تعداد قابل توجهی از مردم با فشارهای شدید اقتصادی دست به گریبان هستند، حقوق مقام ­های دولتی و حتی نمایندگان مجلس و زیاد کردن بودجه نهادهای مختلف، می­ تواند به طور جدی پایه­ های اعتماد مردم را تضعیف کند و طرفداران دولت نمی ­توانند این ضربه را با استناد به طراحی ­ها و تلاش ­های جریان مخالف جهت تضعیف دولت جبران کنند.

    جماران

    واژه های کلیدی: سیاسی | روزانه | اخبار سیاسی و اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار