ارزش – مقدار عینک آفتابی استاندارد خورشید

ارزش – مقدار: عینک آفتابی استاندارد خورشید زندگی آفتاب سبک زندگی مد و لباس راهنمای خرید و نگهداری

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری واکنش کاهانی به توقیف فیلم ارادتمند نازنین بهاره تینا

    عبدالرضا کاهانی | سینماگران | سینمایی | کارگردان | پروانه | سینمای | تصویری | بازیگر | نمایش | سینما | تصویر

    واکنش کاهانی به توقیف فیلم ارادتمند نازنین بهاره تینا

    واکنش کاهانی به توفیق فیلم ارادتمند نازنین، بهاره،تینا

    پس از توقیف آخرین فیلم عبدالرضا کاهانی این کارگردان بالاخره سوکتش را شکست و به توقیف فیلم آخرش تصویر العمل نشان داد. خبر توقیف فیلم «ارادتمند نازنین، بهاره، تینا» با تصویر العمل هایی زیادی همراه بود. در نهایت کاهانی سکوت خود را شکست و به توقیف فیلمش اعتراض کرد.

    واکنش کاهانی به توقیف فیلم ارادتمند نازنین بهاره تینا

    عبدالرضا کاهانی نویسنده و کارگردان سینمای کشور عزیزمان ایران که بعد از به نمایش در امدن فیلم تقریبا موفق استراحت مطلق در کشور عزیزمان ایران و چند کشور دیگر جهت مدتی از فضای سینما فاصله گرفت و آخر و در زمستان ۱۳۹۴ تصمیم به ساختن فیلم جدیدش گرفت. فیلم تازه کاهانی سه بازیگر زن مهم دارد که این نقش‌ها را طناز طباطبایی، مهناز افشار و یک صورت تازه به نام آیدا ماهیانی برعهده دارند و بازیگر مرد این فیلم هم مهران غفوریان هست. فیلمنامهٔ این فیلم را نیز کاهانی نوشته است فیلمی که هنوز جزئیاتی از داستان آن رسانه‌ای نشده ولی علی رغم کارهای قبلی این کارگردان فضایی خانمانه دارد. فیلمبرداری فیلم از ۱۵ دی ۱۳۹۴ به تهیه کنندگی عبدالرضا کاهانی و سعید خانی شروع شد.

    عبارات مهم : عبدالرضا کاهانی – سینماگران
    عبدالرضا کاهانى آخر به عدم صدور مجوز به دو فیلم آخرش تصویر العمل نشان داد و اعتراض خود را بیان کرد،
    او در توئیتى نوشته است: فیلم هاى "وقت داریم حالا" و "ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا" در دولت امید اکران نشدند ولی "امید بذر هویت ماست" . اکران خواهد شد.
    "ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا" سال قبل ساخته شد ولی شوراى پروانه نمایش مجوز اکرانش را صادر نکرد. "وقت داریم حالا" نیز که در کشور فرانسه ساخته شده است بود قرار بود در گروه هنر و تجربه اکران شود که در نهایت ین اتفاق نیفتاد.

    عبدالرضا کاهانی | سینماگران | سینمایی | کارگردان | پروانه | سینمای | تصویری | بازیگر | نمایش | سینما | تصویر

    در این فیلم زندگی سه دختر با خاستگاه‌های فکری متفاوت روایت می‌شود که هر سه از درد «بی شوهری» زحمت می‌برند و همین می‌شود که به دل خیابان زده و با حضور در مهمانی‌ها و گعده‌های (دوره همی‌های) متفاوت به انتقام گیری از مردان دست می‌زنند.پس از ارسال فیلم به شورای پروانه نمایش اخبار ضد و نقیضی در رابطه با پروانه فیلم منتشر شد که حکایت از سنگ‌اندازی این شورا در اکران این فیلم داشت. گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد چرایی صادر نشدن مجوز این فیلم در فضای سینما مطرح شد. ولی محمدحسین لطیفی از اعضای شورای پروانه نمایش در نخستین مصاحبه خود اطراف این فیلم گفت: «ارادتمند نازنین، بهاره، تینا» ساخته عبدالرضا کاهانی امکان اصلاح ندارد و بنابراین مجوز نمایش نخواهد گرفت.

    لطیفی مدعی شده است بود نظر جمعی این شورا این بوده که «کل چیزی که در فیلم است یعنی سوژه فیلم از ابتدا تا آخر مسئله دارد» و همه اعضا بر این عقیده بوده‌اند که پروانه نمایش صادر نشود.در اظهارنظری عجیب یکی از اعضای شورای پروانه نمایش که نامش فاش نشد، تأکید کرد، در صورت صدور پروانه نمایش جهت این فیلم، بعید است این فیلم بیش از یک هفته بر پرده سینماها دوام بیاورد و بنابراین حتی اگر جهت این فیلم پروانه نمایش صادر می‌شد، امکان دفاع از این پروانه وجود نداشت و در نهایت به کلیت سینمای کشور عزیزمان ایران آسیب می‌رسید.

    واکنش کاهانی به توقیف فیلم ارادتمند نازنین بهاره تینا

    پس از انتشار این اخبار بسیاری از اهالی سینما به این تصمیمات اعتراض کردند. ترانه علیدوستی در توئیتر نوشت: «سؤال قدیمی: فیلمی که از نظرتان سراسر مسئله داره و در حدی که نمیشه اصلاحش کرد، چطور از ارشاد پروانه ساخت گرفته؟» او در همین رابطه توئیت کرد: «لطیفی: در مورد فیلم آقای کاهانی جمع نظرات این است که امکان اصلاح جهت این فیلم وجود ندارد. منظور از جمع نظرات، نظر ۹ نفر است از طرف همه ملت.» این بازیگر در ادامه به اصلاحیه این شورا به فیلم تازه اصغر فرهادی هم اشاره کرد: «در مورد فروشنده هم روشون نشده اصلاحیه ندن، گفتن خب اون موزیک رعنا رو درارید. اگه آهنگه نبود تیتراژش سانسور می‌شد.
    مهران غفوریان در مصاحبه‌اش با گروه تحریریه سایت گفت: «مشخص نیست چه اتفاقی می‌افتد یک فیلم بعد از دریافت پروانه ساخت و آماده شدن، اکران نمی‌شود! به عنوان نمونه در خصوص «ارادتمند نازنین، بهاره، تینا» ما نیامدیم جهت «بنهور» پروانه ساخت بگیریم ولی «زاپاتا» بسازیم. نباید بگویند این فیلم قابل اصلاح نیست؛ چون واقعاً معنی آن را نمی‌فهمم! یعنی کاهانی پروانه ساخت یک فیلم گرفته و فیلم دیگری را ساخته که این حرف را می‌زنند و یا چیزهای عجیب و غریب را وارد فیلم کرده است؟!»

    خبرگزاری فارس نزدیک به اصولگرایان در گزارشی زیر عنوان چه فرآیندی باعث شد «ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا» ساخته شود. ارشاد در برابر کاهانی چه تصمیمی می‌گیرد؟ مدعی شد صادر شدن مجوز اکران جهت استراحت مطلق و همراهی وزارت ارشاد باعث شد که عبدالرضا کاهانی این فیلم را بسازد. نویسنده این گزارش در بخش دیگری از این نوشته مدعی شد که کارگردان به فیلم‌نامه مجوز گرفته از ارشاد پایبند نبوده است و نوشت: «کاهانی از آن دسته فیلمسازانی است که در اجرا آنچه که در ذهنش می‌گذرد را می‌سازد».روزنامه جوان نزدیک به اصولگرایان نیز در همراهی با خبرگزاری فارس در مطلبی زیر عنوان من ترانه، همچنان ۱۵سال دارم به ترانه علیدوستی تاخت. در گوشه‌ای از مطلب با اشاره به توئیت ترانه علیدوستی آمده است «شورای ۹نفره مذکور به نمایندگی از کل ملت کشور عزیزمان ایران نظر داده‌اند»، چه متلک سخیف و بچگانه‌ای، باید از زن بازیگر پرسید اصولاً ملاک رأی در موضوعی چیست، رأی تمام مردم؟ این روزنامه اصولگرا مدعی شد فیلم اخیر آقای کاهانی با حکم حکومتی شخص آقای ایوبی مجوز ساخت گرفته و اکنون که روشنفکرپروریی‌های دوستان شما در وزارت ارشاد تمام شده، اثر ساخته شده است آنقدر سخیف و ضد فرهنگی از آب درآمده که حتی صدای سینماگران عضو شورای صدور مجوز اکران را هم درآورده و آب پاکی را بردستان همگان ریخته‌اند.

    عبدالرضا کاهانی | سینماگران | سینمایی | کارگردان | پروانه | سینمای | تصویری | بازیگر | نمایش | سینما | تصویر

    درحالیکه عباس نادری دبیر شورای پروانه نمایش مدعی شده است بود که «فیلم سینمایی «ارادتمند نازنین بهاره تینا» توقیف نشده است بلکه اصلاحیه خورده است و اگر اصلاحیه‌های این فیلم انجام شود، پروانه نمایش دریافت می‌کند.».یک روز بعد حجت‌الله ایوبی مدیر شرکت سینمایی در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه بین تهیه‌کنندگان سینما با مؤسسه رسانه‌های تصویری، توقیف «ارادتمند نازنین بهاره تینا» را تأیید کرد و گفت: «من این فیلم را ندیدم ولی همان شورایی که پروانه نمایش به خیلی فیلمهای دیگر می‌داده است به این فیلم پروانه نمایش نداده هست. البته من فیلم را ندیدم و قضاوتی نمی‌کنم ولی این فیلم قطعاً پروانه ساخت داشته است ولی پروانه ساخت و پروانه نمایش دو مقوله جدا است و باید علت پروانه نگرفتن فیلم را از اعضای شورا پرسید.یک روز بعد سید ضیاءالدین دری در مصاحبه‌ای جنجالی با طرح اتهاماتی علیه عبدالرضا کاهانی و اصغر فرهادی مدعی شد که به سینما ضربه می‌زنند. این کارگردان عضو شورای پروانه نمایش گفت: «کاهانی با ساخت این فیلم قصد زیرآبی رفتن را داشته هست. سال‌ها سینماگران جنگیدند تا موفق شدند، ارشاد را راضی کنند که جهت صدور پروانه نمایش، فقط سیناپسی را تحویل شورا بدهند. تا قبل از این، سینماگران باید فیلمنامه کامل را تحویل می‌دادند و با هر ممیزی، دوباره باید فیلمنامه را بازنویسی می‌کردند و روزها در صف می‌ایستادند تا مجوز بگیرند! حال کارگردان‌هایی مثل کاهانی با ساخت فیلمی که تار و پودش غیرقابل نمایش هست، اعتماد را از بین می‌برند و ما را به سال‌های قبل بازمی‌گردانند! سال‌ها جنگیدیم تا این شرایط را درست کنیم و بتوانیم موقعیتی را درست کنیم که ارشاد با اعتماد به فیلمساز، حاضر شود در ازای چند صفحه سیناپس مجوز ساخت را صادر کند. کارگردان‌هایی مثل کاهانی به کل سینماگران ضربه می‌زنند!» دری این فیلم را یک فیلم غیراخلاقی شفاهی معرفی کرد و گفت: «کارگردان‌های فیلم اولی معمولاً تحت‌تاثیر بازیگرهای معروف، دیالوگ‌هایی وارد فیلم‌شان می‌شوند که بازیگر بدون در نظر گرفتن فیلمنامه گفته است و کارگردان قادر به جلوگیری از آن نبوده هست. نتیجه کار با فیلمنامه ارائه شده است به ارشاد کمی متفاوت هست. شورا تمام تلاش خود را می‌کند تا از این پرسشها بگذرد ولی این فیلم هیچ شباهتی به متن ارائه شده است نداشته است!

    واکنش کاهانی به توقیف فیلم ارادتمند نازنین بهاره تینا

    ایشان در سیناپس چند صفحه‌ای که ارائه کرده‌اند، موضوعی را مطرح کرده‌اند مبنی بر سه دختر مجرد که دنبال ازدواج هستند. این علت نمی‌شود که فیلمی ساخته شود که سه دختر به تصویر کشیده شوند که جهت مردها لَه‌لَه می‌زنند! فیلم کاهانی یک فیلم غیراخلاقی شفاهی است! به جرات نمی‌توان این فیلم را توی سینما همراه با خانواده دید. سانسور در تمام دنیا وجود دارد. در سینمای آمریکا فیلم‌ها درجه سنی دارند و به بهانه آموزش پرسشها بهداشتی به بچه‌های در آستانه سن بلوغی موضوعاتی را نشان می‌دهند. در سینمای کشور عزیزمان ایران هم این پرسشها وجود دارد، ولی شوخی با این پرسشها و نشان دادن کاندوم در مدرسه و به سخره گرفتن این مباحث کار درستی نیست! ولی شک نکنید این فیلم غیرقابل اکران هست.

    صحبت‌های دری با تصویر العمل تند تهیه‌کننده فیلم، سعید خانی، مواجه شد. او خطاب به کارگردان سریال «کیف انگلیسی» گفت: «آقای دری، چطور ممکن است فیلمی را که ندیده‌اید، این‌طور نقد کنید؟! مگر ممکن است بدون دیدن یک فیلم، آن را نقد کرد و در موردش نظر داد؟! من صحبت‌های ایشان را تکذیب می‌کنم و در موقعیتی مناسب به تمام اتهامات واردشده به این فیلم و عواملش پاسخ خواهم داد»دو روز بعد از انتشار این مصاحبه، دری منشتر شدن بیانیه‌ای ضمن دلجویی از اصغر فرهادی و عبدالرضا کاهانی با بیان اینکه «اینجانب به اصرار خبرنگار که او را مثل فرزند خود جهت شنیدن نظراتم کنجکاو یافتم پاسخ می‌دادم چون که قرار به انتشار نه داشتیم» تلاش کرد تا از فشار حاصل از این مصاحبه خارج شود. او در مورد نوشت: «اینجانب فیلم آقای کاهانی را ندیده‌ام و حرف‌هایم شکل مثال داشته‌اند و نه قطعی و هیچ قضاوتی هم در آن دخیل نبوده هست. شاید فیلم را ببینم نظرم با شورا متفاوت باشد ولی نظر اکثریت لحاظ می‌شود. در هر حال طبیعی است که مطالب ابتر و کوتاه شده است و جهت دار تر بازتاب یافته‌اند که تمایلی به باز نشر ان ندارم. اینجانب اگر چه ممکن است با بعضی لحظات فیلم‌های آقای کاهانی موافق نبوده باشم ولی اسلوب و سبک ایشان را می‌پسندم و این را قبلاً هم گفته‌ام.»
    دو هفته بعد از بیانات جنجالی دری، مدیر شرکت سینمایی، ایوبی، اعلام کرد که اعضای شورای تازه پروانه نمایش سینمایی صبح سه شنبه اعلام خواهد شد. او گفته این کار در جهت «چرخش نخبگان» صورت می‌گیرد. او می‌گوید این تغییرات هیچ ارتباطی با فیلم عبدالرضا کاهانی ندارد. عنوان فیلم کاهانی از طرف محمدحسین لطیفی، «له له زدن جهت مردها» به وسیله سه بازیگر این فیلم اعلام شده است بود. مهران غفوریان هم در واکنشی به توقیف این فیلم جهت نمایش گفته بود «عبدالرضا کاهانی هم کارگردان جمهوری اسلامی هست، مثل بقیه کارگردان‌ها.»

    فیلم ارادتمند نازنین، بهاره، تینا

    واژه های کلیدی: عبدالرضا کاهانی | سینماگران | سینمایی | کارگردان | پروانه | سینمای | تصویری | بازیگر | نمایش | سینما | تصویر

    واکنش کاهانی به توقیف فیلم ارادتمند نازنین بهاره تینا

    واکنش کاهانی به توقیف فیلم ارادتمند نازنین بهاره تینا


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار